søndag 9. februar 2014

Hjemmelagd kalkmaling .

Easy peasy !
1 ss gips
1 kopp vannbasert maling
Litt vann… Bland gips og litt vann ,rør godt . Hell gipsblandingen oppi malingen og rør igjen…
Malingen tykner etterhvert, så da bare sper du ut malingen med bittelitt vann . Tørker fort !


To flasker fikk bli hvite .




En flaske til står på " vent " oppå krydderhylla…


To mørkebrune lysestaker  fikk også nytt utseende.
Her hadde jeg en skvett med grått som jeg blandet med gips / vann 

Lot den tykne godt før jeg påførte malingen og det ble en betonglignende
effekt , me like !!
Enkelt , billig
og
greit !

Gratulerer alle mammaer med morsdagen !!


NÅ er det 3 mila , håper  en av gutta drar i land
gullet !!!

6 kommentarer:

  1. Det var jo kjempestilig! Smart å blande maling selv, det har jeg ikke tenkt på. Det ble fint både på flaskene og lysestakene. Liker interiøret ditt. Fint bord, med røff overflate. Liker de ulike grå nyansene du har malt i.

    SvarSlett
  2. Takk for tips! Dette ble lekkert :)

    SvarSlett
  3. Takk for supert tips :)

    Ønsker deg en nydelig dag

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Kjempefint! Men hva har du gjort få å få den finishen på spisebordet? :)

    SvarSlett
  5. Takk !
    Beiset med tyrilin beis .Fargen het Stubbe. Vasket over med hvitmaling / vann 50/50 :)
    klem ingrid

    SvarSlett
  6. For et supert tips:))

    SvarSlett

Pga av spam / nettsøppel har jeg sett meg nødt til å ha en ordbekreftelse til dere som vil kommentere, beklager dette !